כאדריכלים ראינו את פרויקט מתחם “בראשית” הממוקם בככר המצבה של בת ים, כמרכז עירוני המהווה את שער הכניסה לעיר בת-ים מתל אביב. הככר והמיקום הובילו אותנו ליצירת מבנים גבוהים אשר יהוו נקודת ציון עירונית ומרחבית עם תכנון אדריכלי מאוד יחודי ואיכותי וגם נקודת ציון להגדרתה של בת ים החדשה. באנו מתוך ראיה של תכנון עירוני בר-קיימא הבא לשרת את האנשים המשתמשים במתחם באופן הטוב והנעים ביותר.

כיום במתחם קיימים מבנים באיכות בנייה ירודה ובמצב פיזי רעוע, עם כ 1,000 מ”ר של מסחר בקומת הקרקע והמסד ומעליהם 3-8 קומות מגורים עם 130 יחידות דיור ומלונית אחת. למרות המיקום האסטרטגי של המתחם קשה לקרוא לו שוקק חיים.

פרוייקט בראשית, המיישם את עקרונות של תכנון עירוני ירוק  ובר קיימא, שם דגש רב על תחבורה ציבורית (T.O.D- Transit Oriented Development  ). הוא נמצא בקירבה לעשרות קוי אוטובוסים וכן לקו האדום של הרכבת הקלה וע”י כך מאפשר הקטנת כמות הנסיעות ממנו אליו ברכב פרטי. הפרוייקט למעשה מתחבר למרכז תל-אביב בכך שהוא מקל על הדיירים להגיע לעיר לצורך עבודה או בילויי.

ערוב של חכם של חנויות, משרדים, שירותים עירוניים ומגורים מאפשר נגישות רגלית לפעילות היום יומית לכולם, ללא הבדל גיל ומעמד. עירוב השימושים יוצר תנועת תושבים ומבקרים נעימה ותוססת, וכן גם מגוון הזדמנויות כלכליות ומפגש בין אנשים. קומת המסד תוקדש לשימושים מסחריים, התפר שבין המגדלים וגג קומת המסד מתוכנן כמרפסת גן  עבור הדיירים שחלקו יהיה חצר לגני ילדים ומעונות יום. מעל יהיו שלושה מגדלים ובהם 550 יחידות דיור במגוון רחב של גדלים ובנוסף בית מלון אורבני.

תהליך הבינוי יהיה בשלבים, בתחילה פינוי חלק מהמבנים שלב ראשון שיכון המשפחות המפונות ואז שלב ראשון של בינוי ורק אח”כ עוד שלבים של פינוי ובינוי. אנו רואים בתהליך מורכב זה, קרש קפיצה ליצירת סביבה אורבאנית איכותית בתוך קונטקסט עירוני קיים, בצפיפות גבוהה, במורכבות תכנונית, טכנולוגית ועיצובית.

מעל לכל אנו מאמינים, שתכננו מקום איכותי לאנשים במרחב הציבורי. תכנון עירוני המציע שימושים מעורבים עם מסד של מסחר ומשרדים המייצר דופן תוססת ומענינת לרחוב בקנה מידה אנושי. רחבה עירונית בתכנון אדריכלי היוצר מקום אשר ימשוך אליו אנשים רבים למתחם. פרוייקט שימשוך אנשים לגור, לבלות, לקנות, בקיצור לחיות טוב.