שבוע שעבר (5-7 בדצמבר) יצאו עירית סולסי ודרור גרשון עם צוות אדריכלי המשרד, עוזי שמיר ויהודה עירוני לערוך את השאררט לתיכנון מחודש של המרכז המסחרי הוותיק של חצור הגלילית.

לקחו חלק בשאררט בעלי עסקים במרכז המסחרי, ראש המועצה, חברי מועצה, מנכ”ל המועצה, מהנדס המועצה, מנכ”ל החברה הכלכלית ומנהל מרכז הצעירים.

השאררט כלל מלבד סיורים במרכז המסחרי, העלאת קונספטים ואפשרויות לפתרונות, תרגיל “בדרך למרכז” אשר אפשר לתושבים ולבעלי העסקים להביע את צרכיהם ורצונותיהם מהמרכז המסחרי ע”י הדבקת סמלים על השרטוט של המרכז המסחרי ובכך לתקשר בצורה פשוטה וברורה עם צוות התכנון ונציגי המועצה.

צוות התכנון העירוני שהשתתף בשאררט, פיתח תכנית כללית ובה יישום עקרונות שתי הכיכרות – חברתית ועירונית, לתכנון הכיכר המסחרית תוך התייחסות לטופוגרפיה הקיימת, פתיחת מעברים מהרחובות הראשיים את תוך המרכז. בנוסף, תכנית הצוות כללה דרכי פעולה מיידיות, שיש על הרשות המקומית לבצע בכדי לשפר את תדמית המרכז המסחרי, לדוגמא הקמת מינהלת אשר תפעל לביצוע פעולות שיווקיות למתחם.

מסקנות השאררט הועברו להמשך התכנון של המרכז המסחרי ע”י אדריכלי המשרד של עירית ודרור, ובעוד כחודש יוצגו התוכניות למועצה המקומית לשם קידום ההתחדשות העירונית של המרכז המסחרי בחצור הגלילית.