בערים רבות בארץ, רחוב הרצל הוא הרחוב המסחרי הראשי לדוגמא:  רחובות, ראשון לציון, פתח תקוה, נתניה, רמת גן, חיפה, תל אביב לפעמים הוא נקרא גם ויצמן או סוקולוב כמו בהרצליה,רמת השרון וגבעתיים והרצל מקביל להם. ועדת השמות או ראשי העיר נתנו כבוד לגדולי הישוב וקראו לרחוב הראשי בשמם. רובם ניבנו ונוספו להם מבנים עד שנות ה 70 ומאז המשקיעים והקבלנים עזבו ואיתם גם רוב מעמד הביניים שעבר לשכונות פרבריות ולקניונים.

לרובם יש מסחר בקומת הקרקע ודירות שחלקן הפכו למשרדים בקומות העליונות. במרחב הציבורי של הרחוב עצי פיקוס ותיקים שגזומים בצורות מגוכחות כחלק מנסיון השתלטות עליהם, מדרכות צרות מדי שהוצרו בשנות ה- 70 לטובת הרחבת מיסעות לרכבים שעומדים בפקקים ומזהמים את האויר לכולם, עמודי חשמל עם טרנספורמטורים ענקיים שמזמזמים מעל ראשינו, תחנות אוטובוס אשר לא מאפשרות לעבור או לחכות, קופסאות בזק, פחי אשפה ומיחזור והרבה גדרות הצבועים בירוק בכדי להעלים אותם כאילו. כל אלו הם רק חלק מהחסמים של הולכי הרגל במרחב הציבורי החשוב שנושא את שמו של חוזה המדינה.  חלק מהמבנים לאורך הרחוב היו בעברם נאים עד יפים ביותר וכבר משנות השבעים החזיתות מקומה ראשונה ומעלה של רובם מורכב בעיקר מתריסולי פלסטיק. רובם  נראים כמעט אותו הדבר ומעטים האנשים שיצליחו להבדיל  ביניהם, אולי לפי השלט או חזית של חנות מסויימת.

למרות כל זאת הם ברובם עדיין רחובות תוססים ברוב שעות היום, מסתובבים בהם אנשים שונים והמסחר בהם חי ואנחנו ברובנו עזבנו אותם!