ניתנה לנו ההזדמנות לתכנן משרדים בבניין בן 100 שנים בחיפה. לפני מספר חודשים נכנסו בעלי המשרד וצוותם לבניין לאחר סיום העבודות.

אז מה כל כך מעניין בעוד בניין משרדים?
הפרוייקט שתוכנן על ידנו משלב שימור, שזה תמיד מרגש, והתחדשות עירונית שזה מה שאנחנו אוהבים ומקדמים. המיוחד בפרויקט הזה היה ליצור תחושה של מקום המשלב פעילות משרד מודרני עכשווי בתוך חללים בני 100 שנה. השאיפה (שאגב התגשמה במלואה) כי לאחר ההתערבות התכנונית שלנו בבניין, כל מי שיסתובב בשלשת קומות המשרדים המצוידים בריהוט חדש, במחשבים ובכל מה שנדרש לקיים משרד במאה ה21 עדיין יחוש את רוח המקום בן 100 השנים ויהיה מחובר לסביבתו הקרובה הכל כך עירונית.

ההזדמנות הנפלאה הזו התאפשרה לנו תודות לבעלי המשרד  עורכי הדין אדם פיש, חלי בן ארי וגילת סבן, שהחליטו בצורה מודעת שחשוב שמשרדם (משרד עורכי דין מהמובילים בחיפה) יהיה בלב העיר התחתית בחיפה ומתוך מחשבה עירונית להיות במרכז העיר ולתרום להתחדשות של העיר התחתית, כל זה למרות מגבלות המבנה, הסביבה הנטושה בחלקה וחוסר במקומות חניה כמובן.
שלוש השנים של תכנון וליווי הביצוע החלו ב”היכרות אישית” עם הבניין, בשיטוט בין  קירותיו המתקלפים והחדרים הנטושים, התרשמות מהנוף הנפלא והדינמי של העיר הנמל והים  והרצון ללמוד מה הייתה כוונת מתכנן הבניין ותחושת המקום שהוא רצה להנחיל למשתמשים.
זה המשיך בתגליות מפתיעות של ציור קיר בן 100 שנה שנחשף על אחד מקירות החדרים, עיטורים ודמויות בצביעה משנות ה40 או 50 , חשיפת קירות אבן פנימיים יפיפיים, ושרידי שכבות צבע וטיח בכל צבעי הקשת שהתעקשו להיאחז בקירות המתקלפים ואחרונות חביבות מרצפות הבטון מצויירות (שנגנבו עוד בתחילת הסיורים בבניין).
כל התגליות הנפלאות האלו נעשו בעזרתו של איש מקסים מומחה ובעל ניסיון רב בתחום שימור וציורי הקיר, שי פרקש http://www.slideshare.net/urbanica.org.il/2009-1291254 שחשף את הציורים הנסתרים שכוסו בשכבות צבע וטיח  במשך השנים, ואנחנו בכלל לא ידענו על קיומם.

אתם מוזמנים לטיול התרשמות קצר באמצעות מספר תמונות אותן צילמנו ללא עימוד וסטייליסטים בבניין בימים הראשונים לאחר סיום העבודות.