כתבת דהמרקר אסנת ניר פנתה אלי כדי לכתוב כתבה על העיר טובינגן ושמחתי לשדך אותה לקורד סוהלקה סגן ראש עירית טובינגן. בערב ראש השנה פורסמה הכתבה “ברוכים הבאים לעיר שבה המהירות היא 7 קמ”ש” בסופה היא מוסיפה על עבודת משרדינו בהתייחס לתכנון בטובינגן
איך הכרנו את סוהלקה וטובינגן ?
באוקטובר 2017 ו 2018 ,דרור גרשון ואני ארגנו והובלנו סיור לראשי רשויות ולמתכננים מהדרום ביוזמת קרן מיראג’,במטרה להוסיף ידע ולחזק את הישובים הקיימים בדרום הארץ, בהובלת המנכ”לית נעמה דהן.
Michael Mehaffy אדריכל, קולגה וידיד ותיק, עוד מתקופה שבה הקמנו (דרור גרשון, יודן רופא ואנוכי) את עמותת מרחב התנועה לעירוניות בישראל. המליץ לנו ליצור קשר עם סגן ראש עירית טובינגן אדריכל Cord Soehlke
ועם אדריכל מהעיר Frieburg Dr. Wulf Daseking
אדריכלים ומתכננים שהיו חלוצים בחשיבה על תכנון איכות חיים לתושבים ולעיר שלהם שמתאימה לתפיסה תכנונית בת קיימא, עכשווית וחברתית מבלי להרוס את הקיים. חשיבה וביצוע שאין כדוגמתם בעולם. הקשרים שנוצרו איתם היו מיידים ומדהימים והכרנו מתחמי מגורים וחיים שאנחנו האמנו שכולנו צריכים ללמוד מהם. שני הסיורים היו בעקבות ההכרות ושנה אחרי כן, בעזרת חנה חרמש שהיתה בסיור כמהנדסת העיר אופקים, הצלחנו להביא את סוהלקה לכנס מהנדסי ערים.
לפני כשנתיים זכה משרדנו לתכנן את תוכנית השלד למרקם הותיק במצפה רמון. התפיסה התכנונית שהובלנו, בעזרת אדריכלית ורד סלומון אדריכלית ראשית במשרד השיכון והחברה לפיתוח מצפה רמון, מושפעת מאוד ממה שלמדנו מטובינגן ופרייבורג.
מילוי עירוני Urban Infill כדרך להתחדשות עירונית ויצירת מתחמים המוגדרים למגורים ועבודה כמרחב חיים איכותי. התוכנית שהכנו מראה שמבלי להרוס אפשר להכפיל את כמות יח”ד במרקם הוותיק וליצור סביבת חיים איכותית ובת-קיימא למגוון אוכלוסיות.
כתבה נוספת שפורסמה ימים לפניה, היתה בעקבות ראיון שאסנת ניר קיימה איתי על ה Charrette שאררט – תהליך תכנון משתף. דרך התכנון, שמשרדנו היחיד בארץ שמוביל ומתכנן בעזרתה כבר שנים רבות. (לצערי בשנים האחרונות מתכננים רבים בישראל, מתהדרים בהונאה שהם משתמשים בה). הכתבה נקראת: “השכונות האלה מעודדות אנשים לקחת הלוואות ענקיות ולהיות תלויים בשתי מכוניות”